Η αναγέννησή του

Mεταφέρθηκε στην Αγγλία σε ένα ειδικό εργοστάσιο που ξαναζωντανεύει τα Spitfires και πριν από μερικές εβδομάδες έγινε η μεταμόρφωσή του. Απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Biggin Hill για την πρώτη του δοκιμαστική πτήση μετά από 68 χρόνια. Το πέταξε ένας βετεράνος πιλότος της RAF και το μονοκινητήριο μαχητικό αεροσκάφος ξαναθυμήθηκε τη δόξα του. Μάλιστα την πτήση παρακολούθησε ο αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «Ικαρος» Δημήτριος Κόλιας μαζί με τον βετεράνο πιλότο της RAF George Dunn, ο οποίος ήταν και ο πιλότος που παρέδωσε το αεροσκάφος στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 1947.

Το Supermarine Spitfire MJ 755 θα έρθει στην Ελλάδα με βρετανό πιλότο, οποίος και θα εκπαιδεύσει έλληνες πιλότους και θα ενταχθεί στις μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας. Είναι πολύ πιθανόν να πετά σε πτήσεις επιδείξεως ή ακόμα σε επετειακές εκδηλώσεις. Πρόσφατα ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος (Ι) Γ. Μπλιούμης συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο του Ιδρύματος Ικαρος με τον οποίο συζήτησε για το μέλλον όλων των ελληνικών ιστορικών αεροσκαφών (που υπάρχουν σε αεροπορικές μοίρες).

Στον εμφύλιο

Στις αρχές του 1949 η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε τα νέα Spitfire Mk XVI τα οποία έφεραν νέο εξελιγμένο τύπο κινητήρα και ήταν βελτιστοποιημένα για αποστολές χαμηλού ύψους, ενώ παραλήφθηκε και ένας μικρός αριθμός του αναγνωριστικού τύπου Mk PR XI/XIII. Ηταν ό,τι καλύτερο παρελάμβανε τότε η Πολεμική Αεροπορία: Ενα γρήγορο αεροσκάφος που μπορούσε να πετάξει σε χαμηλό ύψος. Χρησιμοποιήθηκαν στις εναέριες αποστολές του Εμφυλίου από τις 335, 336 και 337 Μοίρες και ήταν τα τελευταία Spitfire που αποσύρθηκαν, το 1954.

Πηγή: www.tanea.gr

Δείτε την πρώτη δοκιμαστική πτήση του…