Σε «τροχιά επαναλειτουργίας» το αεροδρόμιο του Επιταλίου στην Ηλεία

Σε πορεία επαναλειτουργίας έχει μπει πλέον το επί μία 10ετία κλειστό αεροδρόμιο του Επιταλίου στην Ηλεία και όπως υποστηρίζει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αντιπεριφερειάρχης, Βασίλης Γιαννόπουλος, «το αεροδρόμιο μπορεί να συμβάλλει και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής μας, ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού.»

Κομβικό ρόλο στις προσπάθειες που έχουν γίνει και γίνονται για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου έχει παίξει η αερολέσχη του Πύργου και όπως αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρός της Θεόδωρος Γιαννακούλιας, «το αεροδρόμιο του Επιταλίου μπορεί να προσελκύσει έναν μεγάλο αριθμό χειριστών ελαφρών αεροσκαφών, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από χώρες του εξωτερικού.»

Θετική η ΥΠΑ

Όσον αφορά στο ζήτημα της επαναλειτουργίας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, συνέταξε, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, έκθεση καταλληλότητας του χώρου για την ίδρυση πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών, στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, θέτοντας όμως ως απαραίτητη προϋπόθεση την υλοποίηση εργασιών και παρεμβάσεων στο αεροδρόμιο.

Όταν η συγκεκριμένη έκθεση κοινοποιήθηκε στον αντιπεριφερειάρχη Ηλείας, Βασίλη Γιαννόπουλο, ο τελευταίος έδωσε εντολή, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στην εκτέλεση των απαιτούμενων ενεργειών, προκειμένου να διενεργηθεί ο τελικός έλεγχος και να εκδοθεί η απαραίτητη άδεια λειτουργίας.

Οι εργασίες

Μεταξύ των απαιτούμενων εργασιών είναι η εγκατάσταση ανεμουρίων, η προμήθεια και εγκατάσταση πυροσβεστικού και διασωστικού εξοπλισμού, η διαμόρφωση των φυσικών χαρακτηριστικών που θα πρέπει να έχει ο διάδρομος προσγείωσης και οι διαγραμμίσεις.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, η διεύθυνση τεχνικών έργων της περιφερειακής ενότητας Ηλείας έχει ήδη ολοκληρώσει τη σύνταξη της τεχνικής έκθεσης για την προμήθεια της υλικοτεχνικής υποδομής.

Ειδικότερα, θα γίνει προμήθεια δυο ανεμουρίων και δύο χαλύβδινων ιστών, επτά και τεσσάρων μέτρων αντίστοιχα, για την τοποθέτησή τους, καθώς επίσης πυροσβεστικός και διασωστικός εξοπλισμός, όπως δεξαμενή νερού, σύστημα παραγωγής υγραφρού, πυροσβεστήρας ξηράς σκόνης, είδη διασωστικού εξοπλισμού κ.α.

Όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να πληρούν τις εθνικές και ευρωπαϊκές προδιαγραφές, σύμφωνα με τον κανονισμό πυρασφάλειας για αεροδρόμια, ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών.

Ο στόχος

Σύμφωνα με τον Βασίλη Γιαννόπουλο, «με την προμήθεια και εγκατάσταση του παραπάνω εξοπλισμού και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων εργασιών, θα επακολουθήσει ο έλεγχος από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να δοθεί η τελική έγκριση καταλληλότητας του αεροδρομίου.»

«Έτσι, σε πρώτη φάση», συνεχίζει, «ανοίγει πλέον ο δρόμος για την πραγματοποίηση πτήσεων ελαφρών αεροσκαφών, αλλά στόχος και επιδίωξη μας, πέραν της επαναλειτουργίας του αεροδρομίου, είναι η ενδυνάμωση του χαρακτήρα και του ρόλου του.»

«Ως περιφερειακή αρχή», επισημαίνει «καταβάλλουμε προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε το αεροδρόμιο του Επιταλίου, να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα αναπτυξιακών προοπτικών.»

Παράλληλα, ο Βασίλης Γιαννόπουλος, λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «Είμαι σε διαρκή επικοινωνία με την αερολέσχη Πύργου, η οποία και έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να φτάσουμε εδώ που έχουμε φτάσει», ενώ όπως προσθέτει, «η συγκεκριμένη αερολέσχη είναι πολύ δραστήρια, τα μέλη της έχουν επαφές με πολλούς χειριστές ελαφρών αεροσκαφών από χώρες του εξωτερικού και ταυτόχρονα πραγματοποιούν εκπαιδευτικά σεμινάρια.»

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ – ΜΠΕ, έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες, ώστε να επιλυθεί το ζήτημα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος που υπήρχε σε γειτονικά με το αεροδρόμιο αγροτεμάχια, ενώ έχει ήδη λυθεί το πρόβλημα που υπήρχε με το κτηματολόγιο. Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα να ενοποιηθεί με το υπάρχον ακίνητο του αεροδρομίου και μία πολύ μεγάλη έκταση που φθάνει περίπου τα 100 στρέμματα..

Η αερολέσχη

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της αερολέσχης Πύργου και απόστρατος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, Θεόδωρος Γιαννακούλιας, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για τις δυνατότητες του αεροδρομίου, τονίζει ότι «μπορεί να φιλοξενήσει ένα μεγάλο αριθμό χειριστών, εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων πιλότων από την Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού, οι οποίοι παράλληλα θα μπορούν να μείνουν για κάποιες ημέρες στην περιοχή μας και να επισκεφθούν τους αρχαιολογικούς θησαυρούς και τις δημοφιλείς παραλίες.»

Τα πλεονεκτήματα

Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του αεροδρομίου του Επιταλίου, επισημαίνει ότι «ο διάδρομος του αεροδρομίου έχει μήκος περίπου 1.050 μέτρα, δηλαδή είναι ίδιος ή και μεγαλύτερος από εκείνους της Νάξου, της Μύλου και της Αστυπάλαιας, όπου εκεί εκτελούνται εμπορικές πτήσεις.»

Μένοντας στα πλεονεκτήματα, τονίζει ότι «είναι και μία οικονομική λύση για τους χειριστές, αφού θα πληρώνουν πολύ λιγότερα χρήματα για καύσιμα, καθώς και για τέλη προσγείωσης και στάθμευσης, συγκριτικά με άλλα αεροδρόμια.»

Μάλιστα, όπως αναφέρει, «γνωρίζω ότι οι χειριστές ελαφρών αεροσκαφών θέλουν να προσγειώνονται σε μικρά αεροδρόμια, αρκεί βέβαια να πληρούνται οι όροι ασφαλείας.»

Παράλληλα, σημειώνει ότι «υπάρχει και ενδιαφέρον χειριστών από χώρες του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα από την Ιταλία και την Ελβετία, αφού η απόσταση, ειδικά από την Ιταλία, δεν είναι μεγάλη, λόγω της γεωγραφικής θέσης του Επιταλίου.»

Επίσης, ο Θεόδωρος Γιαννακούλιας, λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «με την επαναλειτουργία του αεροδρομίου του Επιταλίου θα μπορούν να έλθουν σε αυτό εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι πιλότοι από τις επτά σχολές που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο Μεγάρων.»

Η ιστορία του αεροδρομίου

Το αεροδρόμιο του Επιταλίου βρίσκεται σε απόσταση περίπου 11 χιλιομέτρων από την πόλη του Πύργου και δίπλα από τον βασικό οδικό άξονα που συνδέει την περιοχή με τους αρχαιολογικός χώρους της Αρχαίας Ολυμπίας του Επικούρειου Απόλλωνα και της Αρχαίας Ήλιδας, όπως επίσης και με τις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές της Ηλείας. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο λειτούργησε το 1975 σε μία έκταση δίπλα από την αποξηραμένη λίμνη της Αγουλινίτσας, φιλοξένησε για αρκετό καιρό τα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου «Πετζετέλ», αλλά σταμάτησε να λειτουργεί το 2010.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *