Ιος: Επιχειρηματίας δώρισε 35 στρέμματα για κατασκευή αεροδρομίου

Νοέμβριο 2017 και στην Ίο έχουν βάλει ως στόχο έως τέλος του 2018 να τεθούν οι βάσεις για την κατασκευή αεροδρομίου στο νησί τους… Όχι μεγάλο. Αλλά ικανό ώστε να φιλοξενήσει αεροπλάνα 90 θέσεων… Οι προκαταρκτικές μελέτες είχαν δοθεί στη δημοσιότητα ο Δήμος Ιητών είναι σε αναμονή της έγκρισης της προμελέτης από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας. Κάτι που αναμένεται να γίνει εντός του Φεβρουαρίου (βλ 2018) ώστε η Δημοτική Αρχή να προχωρήσει τις διαδικασίες υλοποίησης με σύμπραξη Δημοσίου – ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) Και όπως τονίζει ο Δήμαρχος Μιχάλης Πετρόπουλος: «Στα νησιά μας το αεροδρόμιο αποτελεί ανάγκη, όχι πολυτέλεια. Ας μην ξεχνάμε ότι ακόμη και η μεταφορά ενός ασθενούς αξίζει να αφιερωθούν χρόνος, κόπος και χρήματα. Παράλληλα όμως η δημιουργία ενός αεροδρομίου θα συμβάλει στην ήπια ανάπτυξη που επιθυμούμε για το νησί».

Αυτά είχαμε αναφέρει τον Φεβρουάριο του 2018 σε άρθρο με τίτλο ” «έρχεται» αεροδρόμιο διά χειρός ιδιωτικής πρωτοβουλίας”...  Με βάση εκείνα τα στοιχεία το ύψος της επένδυσης ήταν στα 18,05 εκατομμύρια ευρώ με ανταποδοτικό τμήμα μόλις στα 3,04 εκατομμύρια ευρώ, και υπολογιζόμενη περίοδο παραχώρησης τα 25 έτη. Το κόστος επένδυσης χωρίζεται στην αγορά οικοπέδου (0,7 εκατομμύρια ευρώ) και στο έργο (17,35 εκατομμύρια ευρώ). Το έργο χαρακτηρίζεται έντονα Παθητικό αλλά διαχειριστικά κερδοφόρο, ενώ σύμφωνα με την Κοινωνικοοικονομική ανάλυση προκύπτουν σημαντικά οφέλη για το Δημόσιο και φυσικά άνοδος της τουριστικής ανάπτυξης της Ίου. Προβλέπεται επίσης αύξηση της απασχόλησης των κατοίκων του νησιού από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου. Η θέση που έχει επιλεγεί έναντι τριών πιθανών, βρίσκεται βορειοδυτικά της πόλης της Ίου σε απόσταση 6,5 χλμ., και δε θίγει καμία προστατευόμενη περιοχή περιβάλλοντος.

Βέβαια εκείνο το project έμεινε πίσω; Η ουσία είναι ότι σήμερα, Οκτώβριο του 2020, έρχεται ο επιχειρηματίας Αγγελος Μιχαλόπουλος να ταράξει τα νερά… Ενας άνθρωπος που εδώ και δεκαετπά χρόνια επιχειρεί στην μαγευτική Ιο και έχει καταφέρει μαζί με τη σύζυγο του Βάσω Πετρίδου, να βάλουν για τα καλά το νησί των Κυκλάδων σε περίοπτη θέση όχι μόνο σε επίπεδο τουριστικής προβολής αλλά και αθλητικής…  Τι μάθαμε σήμερα; Μέσω δημοσιεύματος της ιστοσελίδας “Πρώτο Θέμα” η εταιρεία τουριστικών ακινήτων Lucas, συμφερόντων του πολυεκατομμυριούχου επιχειρηματία ο οποίος φέρεται να είναι ιδιοκτήτης του 30% της έκτασης του νησιού, προέβη σε δωρεά ενός αγροτεμαχίου συνολικής έκτασης 35.553,82 τετραγωνικών μέτρων στη θέση Καψάλη για την κατασκευή αερολιμένα που θα καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών.

Η δωρεά έγινε στον Δήμο Ιητών με επιστολή που απέστειλε στις 31 Ιουλίου 2020 η εταιρεία και στην οποία ανέφερε: «Η εταιρεία μας δυνάμει του με αριθμό 45.057/2020 αγοραπωλητηρίου συμβολαίου έχει αποκτήσει στην πλήρη και αποκλειστική και αδιαφιλονίκητη κυριότητα, νομή και κατοχή της ένα γήπεδο (αγροτεμάχιο) στην Ιο Κυκλάδων, στη θέση Καψάλη, συνολικής εκτάσεως 35.553,82 τετραγωνικών μέτρων. Με την παρούσα σάς κάνουμε γνωστό ότι η εταιρεία μας επιθυμεί να προβεί σε σύσταση δωρεάς υπέρ του δήμου σας του ανωτέρου ακινήτου με δικές της δαπάνες, με τον όρο ο δήμος σας να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να κατασκευαστεί σε αυτό αερολιμένας για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού και των επισκεπτών του.

Για τον λόγο αυτό σας ζητάμε να γίνει δεκτή η διά της παρούσας προτεινόμενη δωρεά στον Δήμο Ιητών και να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την πραγματοποίησή της». Το έργο αυτό είναι ο διακαής πόθος όλων των κατοίκων του νησιού οι οποίοι κάθε χρόνο δεινοπαθούν με την ακτοπλοϊκή σύνδεση, ενώ μεγάλη ταλαιπωρία έχουν τους καλοκαιρινούς μήνες και οι τουρίστες που θέλουν να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα της Ιου.

Οπως ανέφερε στο «ΘΕΜΑ» ο αντιδήμαρχος Ιητών Δημήτρης Ζακχαίος «η κατασκευή και λειτουργία αερολιμένα στο νησί της Ιου θα είναι αποτέλεσμα σύμπραξης του ιδιωτικού τομέα και της δημοτικής μας αρχής. Ηδη, το δημοτικό μας συμβούλιο, με την υπ’ αριθ. 126/2020 απόφασή του, αποδέχθηκε τη δωρεά ενός γηπέδου (αγροτεμαχίου) ιδιοκτησίας της εταιρείας Lucas Ανώνυμη Τεχνική και Επενδυτική Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων (Lucas A.E.), συμφερόντων κ. Μιχαλόπουλου Αγγελου, στη θέση Καψάλη συνολικής εκτάσεως 35.553,82 τ.μ. και φυσικά θα ακολουθήσουν νέες αγορές για να εξασφαλιστεί η έκταση στην οποία τελικά θα κατασκευαστεί ο Αερολιμένας Ιου. Να σημειώσω πως ο επιχειρηματίας Μιχαλόπουλος Αγγελος θα χρηματοδοτήσει κάθε μελέτη που θα χρειαστεί, είτε αυτή αφορά περιβαλλοντικές επιπτώσεις, επιδράσεις στο φυσικό περιβάλλον, επιπτώσεις θορύβου, κυκλοφοριακό φόρτο κ.λπ.

Επίσης να επισημάνω ότι εκτός της μεγάλης επένδυσης του αεροδρομίου έχουν προγραμματιστεί τρεις στρατηγικές επενδύσεις στην Ιο, που αλλάζουν άρδην την εικόνα του νησιού μας». Οι επενδύσεις αυτές, συνολικού ύψους 178 εκατ. ευρώ και δημιουργίας 455 θέσεων εργασίας, αφορούν την κατασκευή πεντάστερων ξενοδοχείων και πολυτελών τουριστικών κατοικιών μέσω εταιρειών που ελέγχονται από τον κ. Μιχαλόπουλο, ο οποίος έχει ήδη κατασκευάσει πολυτελή τουριστικά καταλύματα και beach bars σε εκτάσεις που ο ίδιος αγοράζει τα τελευταία 18 χρόνια στο νησί.

Μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην κατοχή του έχει το 30%-35% της έκτασης του κυκλαδίτικου νησιού. «Κάνοντας μια αποτίμηση για τα οφέλη από την κατασκευή αερολιμένα στο νησί της Ιου θα πρέπει να έχουμε κατά νου πως οι αερομεταφορές επηρεάζουν την οικονομική ανάπτυξη και συντελούν στη ραγδαία άνοδό της. Αύξηση στην κίνηση μέσω αερομεταφορών σημαίνει αύξηση στις αφίξεις των τουριστών και παράλληλα αύξηση στη ζήτηση σε καταλύματα, εστίαση, λιανικό εμπόριο, υπηρεσίες συνδεδεμένες με τον τουρισμό και τέλος σε νέες θέσεις εργασίας. Κλείνοντας, να πω πως ο αερολιμένας θα εξυπηρετήσει και τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων του νησιού, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, οπότε και τα δρομολόγια των πλοίων έχουν μειωμένη συχνότητα αλλά είναι και πολύωρης διάρκειας», επισημαίνει ο κ. Ζακχαίος.

Όσο για το μέγεθος του αεροδρομίου, να σημειώσουμε ότι είναι περίπου όσο αυτό της Νάξου και θα έχει ως στόχο να καλύψει τις ανάγκες εσωτερικών δρομολογίων και ιδιωτικών τσάρτερ… Οχι κι άσχημα ε;

Πηγή: https://www.naxospress.gr/

Μοιραστείτε το άρθρο...

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *