Ερώτηση Σαντορινιού για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο της Ρόδου

«Σοβαρά προβλήματα έλλειψης προσωπικού και απουσίας μέσων προστασίας των εργαζομένων στο Τμήμα Αεροναυτιλίας του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου Διαγόρας».

Μέσα από μια πολύ-προβεβλημένη, στα εγχώρια ΜΜΕ, καμπάνια, η Κυβέρνηση προσπάθησε να μας πείσει πως το φετινό καλοκαίριη χώρα μας, εκτός από stateofmind, είναι και κατάλληλα προετοιμασμένη ώστε να υποδεχθεί κύματα τουριστών και επισκεπτών. Δυστυχώς όμωςγια την Κυβέρνηση, καθημερινά αποδεικνύεται ότι σε κομβικούς τομείς υποστηρικτικούς για την τουριστική κίνηση, υπάρχουν πολλά και αυξανόμενα προβλήματα που επηρεάζουν άμεσα τους εργαζόμενους, τους φορείς του τουρισμούκαι φυσικά την χώρα ώστε να υποδεχτεί την αναιμική, έστω αναμενόμενη άφιξη τουριστών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις του τοπικού Συλλόγου Εργαζομένων Αεροναυτιλίας, ο Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου Διαγόρας, ο τρίτος κατά σειρά κυκλοφορίας στην Ελλάδα, αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα λειτουργίας λόγω έλλειψης προσωπικού, γεγονός που κάνει πια ορατό τον κίνδυνο, μέσα στο 24ωρο,σε συγκεκριμένα τμήματα,να μην γίνονται βάρδιες και να μην παρέχονται σε συνεχή βάση(24/7) υπηρεσίες AIS–ARO–COM.
Αναλυτικότερα, το Τμήμα Δ5/Ζ του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας», το οποίο στο  πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών Αεροναυτιλίας έχει αρμοδιότητες, αεροναυτικών  πληροφοριών, αναφορών πληρωμάτων και αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών, (AIS–ARO-COM), αυτή την περίοδο είναι στελεχωμένο μόνο με επτά (7) υπάλληλους σε βάρδιες 24ωρου υπηρεσίας (σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία  και  το  πρόγραμμα  εργασίας  που  υλοποιείται  από  όλες  τις  μονάδες  24ωρου λειτουργίας της ΥΠΑ). Περαιτέρω, λόγω του μη επαρκούς αριθμού υπαλλήλων,δεν  μπορεί  να  χορηγηθεί η Κανονική Άδεια πουο Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων προβλέπει και έτσι οφείλονται στο προσωπικό υπόλοιπα Κ.Α. του 2019 καθώς και το σύνολο της Κ.Α. του 2020.Η κατάσταση, δε, με δεδομένες επικείμενες περιπτώσεις συνταξιοδότησης και υποχρεωτικών χορηγήσεωνκανονικών και ειδικών αδειών ή μειωμένων ωραρίων, το  εναπομείναν  προσωπικό  δεν  επαρκεί  σε  καμία  περίπτωση για την κάλυψη των αναγκών του τμήματος. Ενώ, ήδη για την ενίσχυση του Αερολιμένα Καστελόριζου, έχει ζητηθεί, μέρος του ίδιου προσωπικού, να συμβάλει και για την λειτουργία ενός ακόμη αεροδρομίου.
Το «αλαλούμ» όμως στο Αεροδρόμιο Διαγόρας δεν σταματάει εδώ. Όπως επίσης γνωστοποιείται σε αντίστοιχο Δελτίο Τύπου του Συλλόγου, αν και τα αεροδρόμια και οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας έχουν ενταχθεί, με ΠΝΠ, στις κρίσιμες υπηρεσίες, στο πλαίσιο της πανδημίας, ΥΠΑ και Fraport δεν έχουν πράξει τα ανάλογα ώστε να προστατευθούν οι εργαζόμενοικαι να μην αναγκάζονται να δουλεύουν ακάλυπτοι και εκτεθειμένοι. Συγκεκριμένα, ανατριχιαστικές είναι οι καταγγελίες για ανύπαρκτα μέτρα προστασίας του προσωπικού από τον κορονοϊό, αφού μέχρι τώρα οι υπάλληλοι μεριμνούσαν μόνοι τους, και με ίδια έξοδα, για την αγορά μασκών, αντισηπτικών, κα, ενώ στους χώρους αεροναυτιλίας και  στον Πύργο Ελέγχου, όλο αυτό το διάστημα, διενεργήθηκε απολύμανση μια μόνο φορά κι αυτή με έξοδα του Συλλόγου.
Αν και το Αεροδρόμιο της Ρόδου ανήκει στη λίστα των παραχωρημένων αεροδρομίων στη Fraport, εντούτοις το Κράτος δεν έχει αποποιηθεί τον έλεγχο του στη λειτουργία αυτού. Για αυτόν ακριβώς το λόγο οφείλει να λάβει άμεσα πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του αντίστοιχου τμήματος που αντιμετωπίζει σημαντικές ελλείψεις. Έτσι αναντίρρητη είναι πλέον η ανάγκη κατεπείγουσας ενίσχυσης του Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου, τουλάχιστον με τρία (3) επιπλέονάτομα, ενώ για οποιαδήποτε μετακίνηση προσωπικού πρέπει ταυτόχρονα να εξασφαλίζεται η αναπλήρωσή του, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών του Αεροδρομίου. Επίσης οφείλει, σε συνεργασία με τον ιδιώτη- διαχειριστή του αεροδρομίου να εξασφαλίσει την απομόνωση του Πύργου Ελέγχου, με ανεξάρτητη είσοδο, ώστε το προσωπικό να μην έρχεται σε επαφή με το επιβατικό κοινό, να μεριμνήσει για την προμήθεια υλικών απολύμανσης και ατομικής προστασίας αλλά και για την υλοποίηση τακτικών απολυμάνσεων και εντατικού καθαρισμού, ενώ πρέπει να διασφαλίσει την αντικατάσταση του συστήματος εξαερισμούστους χώρους εργασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας.
Τέλος, οι συνθήκες που οι εργαζόμενοι στην Αεροναυτιλία της Ρόδου καλούνται να εργαστούν είναι τουλάχιστον αντίξοες και υποσκάπτουν την απόδοση του αρμόδιου Τομέα, ο οποίος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την συνολική λειτουργία του αεροδρομίου «Διαγόρας».
Επειδή, τα νησιά μας, διανύοντας ήδη μια μεγάλη οικονομική ύφεση, αναμένουν την επικείμενη τουριστική κίνηση ώστε να επιβιώσουν,
Επειδή, ο Κρατικός Αερολιμένας Διαγόρας είναι, κατά σειρά κυκλοφορίας,το τρίτο Αεροδρόμιο της χώρας και αυτή την ώρα, τμήματά του, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας λόγω της έλλειψης προσωπικού,
Επειδή, η περίπτωση να παγώσουν βάρδιες και να μη λειτουργούν υπηρεσίες στο Αεροδρόμιο της Ρόδου θα είναι καταστροφικό τόσο για τη ασφάλεια των επισκεπτών, όσο και για τη φήμη του νησιού,
Επειδή, οι όροι ασφάλειας, υγιεινής και προστασίας των εργαζομένων οφείλουν να είναι προτεραιότητα για την Πολιτεία,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιες είναι οι προθέσεις για την ενίσχυση της στελέχωσης του Δ5/Ζ Τμήματος του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» έτσι ώστε να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας χωρίς προβλήματα για την επισκεψιμότητα του νησιού;
2. Πως πρόκειται να καλυφθούν οι ανάγκες των όμορων νησιών με την Ρόδο, αεροδρομίων, με βάση το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στο Διαγόρας δεν επαρκούν ούτε για να καλύψουν τις εκεί βάρδιες;
3. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο και οι αρμόδιες αρχές ώστε να γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές (πύργος ελέγχου, εξαερισμός, κτλ) που χρειάζονται και να εξοπλιστεί το προσωπικό με μέσα ατομικής προστασίας, για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού;

Ο ερωτών βουλευτής

Σαντορινιός Νεκτάριος

Πηγή: https://left.gr

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *